Sunday, June 26, 2005

Zondag, 26 juni 2005 - Wat een hitte !

Zuiderse temperaturen waren het deze week. Deze week hebben we officieel een hittegolf bereikt in ons landje. Puffen, zweten, kruipen, woelen, kuchen, blazen, ... mijn lichaam produceerde onafgebroken effecten die te maken hadden met deze lekkere hitte. Tijdens deze temperaturen vond ik het nodig om van maandag tot donderdag zo'n 8 u te gaan tennissen. Het leek raar maar ik ondervond weinig problemen van de warmte op het tennisveld. Busje water en energiedrankjes werden verslonden en het zweet liep als als keine parels over mijn vel. Deze titanische inspanningen moesten er toe leiden dat ik toch enig gewicht zou verliezen. Ik heb er niet veel van gemerkt om eerlijk te zijn. Het begint me de keel uit te hangen en we zullen eens trachten om in de ochtend te gaan lopen. Dit zou de vetverbranding 4 x zo hard stimuleren. Die platte buik die zal en moet er terug komen.
Zaterdag ben ik terug begonnen met het pokeren. Na mijn groot verlies en de mindere temperaturen had ik terug zin gekregen in het spelletje. Ik besloot om wat op de kleine limieten te spelen waar ik snel een kleine 5 $ won. Al snel stak het tegen en ik besloot om een rounder op te starten. Alles verliep perfect. Ik won de eerste twee en zat in level 3. We waren nog met 6 man over en de blinds waren 100 - 200 $. De eerste 4 gaan over naar naar de volgende level en nummer 5 mag opnieuw aan level 2 meedoen. Ik had zo'n 1500 punten nog en op die level was het meer stelen van de blinds. Iedereen had bang om er uit te vliegen. Op een gegeven momen krijg ik op de big blind ATs. Voor mij raise er iemand weer naar 500 $. Ik besluit om op dat moment all-in te gaan en meneer toont mij QJo. Heerlijk vond ik tot er op de turn een J viel. Alles was over voor mij en mijn grote droom kon ik weer opbergen. Om eerlijk te zijn heb ik er lang van wakker gelegen met de vraag of ik nu dom gehandeld heb of niet. Ik had mijn kaarten gewoon kunnen folden en misschien moeten wachten. Maar ja... ik ben er van overtuigd dat ik toch ooit in die final table geraakt en dan in de money. Ontgoochelend dus die zaterdag gaan slapen met een stack die zo'n kleine 20 $ nog waard was. Zondag ben ik begonnen met enkele head-ups te spelen maar verloor alles op een rij. Er was nog een 14 $ over en ik was verplicht om naar de laagste limieten te gaan. Daar opende ik twee tafels en kon klimmen tot een 40 $. Nadien verspeelde ik zo'n 20 $ op een limiet hoger door een bad play van mij. Was mijn eerste fout die ik maakte vandaag en kon het geen tweede keer laten gebeuren. Terug dan maar een klein tafeltje openen en kon daar opklimmen van 10 naar 40. Er komen daar vaak kerels zitten met wat dollars die alles callen of proberen te bluffen. Straks nog effe wat spelen en dan op tijd naar bed want morgen is het ouderavond.

Mrbookmaker : 45 $

2 comments:

Sven Polarski said...

wat een mooie layout ;-)

T said...

Geleerd van de grootmeester he ;)