Friday, June 03, 2005

Donderdag, 2 juni 2005

Beste lezers,
als die er tenminste nog zijn. Na een aantal maanden nee te hebben gezegd tegen mijn blog en het erasen van mijn vorige bestanden heb ik maar besloten om terug te starten met mijn bevindingen over het toch zo heerlijk spelletje dat luistert naar de naam poker. De bedoeling van deze blog is om jullie te laten ervaren hoe frustrerend het spelletje wel kan zijn, dat niet alles winstgevend is wat je onderneemt, dat er dagen zijn van grote verliezen maar dat er soms momenten zijn die je voor geen geld ter werel zou willen gemist hebben. Want dit is het spelletje nou eenmaal : een combinatie van liefde en haat in een zee vol gevoelens waar enkel de sterksten de storm overleven.

A New Beginning.

Voor diegenen die me nog niet kennen zal ik mezelf nog maar is voorstellen. Ik ben een man van 32 jaar vertoevend in een klein dorpje dat luistert naar de naam Puurs. Een gemeente die vooral bekend is om zijn uitstekende asperges. Een groente die er bij mij niet ingaat. In het dagelijkse leven hou ik me bezig met lesgeven aan kinderen van het zesde studiejaar. Een heel tof beroep: goede werkuren, toffe collega’s, een degelijk loon en veel vakantie ! In mijn vrije tijd hou ik me bezig met tennis, voetbal, fitness (veel te weinig) en natuurlijk poker. Een ‘spelletje’ waar ik onmiddellijk verliefd op werd. Spijtig genoeg was de liefde altijd niet wederzijds. Soms werd het een haatrelatie met de onder jullie misschien wel gekende gevolgen : het meerdere malen kwijtspelen van je al dan niet kleine bankroll door op te hoge limieten te gaan spelen, een gevecht met de muis die meerdere malen tegen het bureau vloog, het geroep van een waanzinnige, ... Dit alles was natuurlijk te vermijden maar wist ik veel wat poker was. Een kaartspelletje dat o zo verslavend werkte. Vroeg me niet wat een big blind of een small blind was om nog maar te zwijgen van die andere benamingen. Na een aantal maanden spelen met als eindresultaat een bankrekening die enkele euro’s lichter was besloot ik ermee om te stoppen. Tot vorig zomer. Toen ik in Playa Del Carmen was zag ik op televisie de World Series of Poker. Terug thuisgekomen probeerde ik nogmaals de stap. Ik begon meer te lezen over poker en ontdekte de prachtige site van pokerinfo. Door mezelf discipline op te leggen, het advies van vele spelers en het spelletje te ontleden ging het al veel beter. Toch ben ik er van overtuigd dat ik nog heel veel te leren heb.
De voorbije maanden mocht ik niet klagen over mijn resultaten. Na het groeien van mijn bankroll maakte ik een netelleraccount en enkele weken later viel de nodige creditcard ook in de bus. Een kaart waar ik heel trots op was. Spijtig genoeg kon ik het niet laten om er telkens geld uit de muur mee te halen. Geld dat ik wel nuttig heb besteed maar achteraf kreeg ik een bad run en mijn bankroll was weg. Gedaan met spelen !
Gelukkig kreeg ik van Armijn op 30 mei voor mijn verjaardag 20 $. Thx great one ! Een bedrag waarmee ik momenteel aan het spelen ben op Mrbookmaker. Mijn doelstelling is nu om deze maand terug aan 500 $ te geraken en zo mijn bankroll te laten groeien. Wat denken jullie ? Haalbaar of niet ? Ik zelf ben er benieuwd achter of ik met zo’n klein bedrag dit kan bereiken. Let the game begin !!!

P.S. RIP, i'm back in business

Startkapitaal : 19 $

Mrbookmaker : 19 $

Lipiton1973@hotmail.com

3 comments:

J_RIP said...

suc6 é ;-)

J_RIP said...

kleine blog hé :)

Anonymous said...

enorm herkenbaar lippi. Net hetzelfde aan het meemaken nu, hopelijk komt het bij mij niet zover dat ik alles verlies.

Veel succes met je comeback!