Tuesday, June 14, 2005

Maandag, 14 juni 2005 - Eindtoetsen !

Op school zijn vandaag de eindtoetsen van start gegaan voor mijn leerlingen. Toch een redelijke hoeveelheid leerstof die ze van de voorbije maanden moeten kennen. Voor wiskunde bedraagt de toets iets meer dan 30 bladzijden. Ik weet wat doen de komende dagen.
Gisteren heb ik terug 2 rounders gespeeld. Eerlijk gezegd gaan die toch een stuk moeizamer dan ik dacht. In mijn eerste lag ik er als zesde uit toen ik de blinds wou stelen met mijn A8. In mijn tweede verliep het allemaal veel vlotter. We zaten in ronde 6 en met 4 man over was ik chipleader met 5000 punten. Na wat folden was mijn stack gezakt tot een 4200 punten. Even later... Ik kreeg op de bigblind AQ. Ik besluit om niet te raisen en de small blind gaat met mij mee. De flop vertoont een aas en ik bet 600. De small blind callt me. Verdacht... Turn geeft niets en ik check. Mijn tegenstrever bet 600. Ik denk dat hij bluft... All-in. Wat vertoont die joker... twee azen. Meneer gaat efkes slowplayen verdomme. Ik lag er als 4de uit en die andere werd chipleader met bijna 9000 punten. Het valt me de laatste tijd op dat er meer en meer kaarten zoals KK en AA liggen te slowplayen. Toch vind ik het prettig spelen die rounders maar langs de andere kant weer 11 $ de vuilbak ingesmeten.
Verder heb ik shorthanded, pot limit liggen spelen met als blinds 0.25 - 0.5 $. In het begin verliep het weer helemaal niet zoals het hoorde en stond weer op een verlies van 30. Nadien verliep het veel vlotter en kon ik toch nog winnend afsluiten. Ik kreeg het regelmatig op mijn heupen dat niemand mijn trips nog callde waardoor echt grote potten soms uitbleven. Bij andere kerels gingen er sommige all-in met werkelijk niets. Nadien nog effe kunnen genieten van de televisie (De nieuwe mama, Temptation Island, Las Vegas) om achteraf lekker in slaap te vallen. Morgen zal er veel minder poker zijn daar ik om 4 u en om 8u moet vergaderen.

Mrbookmaker : 155 $

No comments: