Monday, November 20, 2006

Maandag, 20 november 2006 - It's time to play some fucking poker !

Momenteel is het hier aan het gieten en heb ik het redelijk koud. Heb dan ook een lichte verkoudheid, maar voel me desondanks nog redelijk goed. Straks maar is langs de apotheker om iets te halen voor de hoest en het snot.
Vrijdag stond dus alles in het teken van de kroeg. Zo dacht ik... Lekker pintjes drinken, wat biljarten,... tot er plots een groepje mensen begonnen te kaarten. Met veel belangstelling kwam ik aan hun tafeltje staan waar allerlei gekleurde chips lagen. Ze waren namelijk poker aan het spelen. De deler mocht het type spel kiezen en na veel gezeur mocht ik een plaatsje nemen aan tafel. Het was al een uur of één en ik had redelijk veel op. Ik moet zeggen dat ik me kostelijk geamusserd heb. Er was een ante van 0.5 euro en de BB was 1 euro. Er was een regel waar je wel maar 5 BB max kon inzetten telkens. je mocht wel raisen maar met een maximum van 5 BB. Ik speelde redelijk agressief en kon een aantal leuke potjes nemen. Zo raise ik in FP met 57o naar 5 euro. Ik krijg 2 callers en de flop is 48-. Ik bet 5 en ze gaan terug mee. Turn is een 6 waarmee ik straat hit. Op river bet ik gewoon mijn 5 terug en en krijg terug een call van Aas hoog en een TT. Sommige keken maar raar...
Rond kwart voor 3 hadden we gedaan en had ik 135 euro gewonnen. Het geld was bijzaak maar ik heb me echt goed geamuseerd en kreeg echt de kriebels van mijn eerste 'live ervaring'
Zaterdag moest ik zelf gaan voetballen. We wonnen onze wedstrijd met 3-5 en hiermee staan we op een derde plaats. Nadien de wedstrijd AA Gent - Anderlecht gezien. Een verlies van RSCA en begin al te vrezen voor de titel. 's Avonds de laatste afleveringen gezien van Lost, seizoen 1. Seizoen 2 ligt klaar voor de komende weken...
Zondag moest ik gaan werken op school. Het waren eetdagen. Ik had dienst van kwart voor twaalf tot half 4. Na 3 uur afwassen sloeg het noodlot toe. Een glas brak en schoot in mijn vinger. Het bloed stroomde eruit en lijkbleek namen ze me mee voor verzorging. Gelukkig viel alles nog mee en zit ik hier met een diepe wond die weer wat aan het bloeden is. 's Avonds op school gegeten en nadien naar de voetbaltopper van het weekend gekeken. Genk - Brugge. Vond het een zwakke wedstrijd en was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Nadien De Paffs en Witse gezien en nog wat liggen zappen.
Vandaag heb ik echt wel zin om poker te spelen. Een weekend zonder is al lang genoeg...

No comments: