Monday, July 10, 2006

Maandag, 10 juli 200- Dag 2 als 'prof' !

Vandaag zit mijn tweede dag als 'prof' erop. Heb niet al te veel gespeeld. Enorme risico's genomen door op hoger limieten te gaan spelen, maar wel winstgevend afgesloten. Vanmiddag korte sessie gehouden op 'mijn' limieten met een mooie winst. Nadien tennistornooi met winstmatch afgesloten. Frietje gegeten en naar WK finale gaan zien en achteraf met een stuk in mijn voeten gaan spelen. Heb, denk ik, alle tafels gespeeld op Everest met een maximum van 15 minuten denk ik. Hit en run kan je het noemen. Eigenlijk een beetje crazy, want zat op een gegeven moment op party en Everest met heel mijn online stack te spelen op 1000 NL. Nochtans ben ik heel nuchter in zulke zaken en kan perfect een bankroll management uitbouwen. Zonder te stoeven ben ik in december ook van niks, als uitdaging, op een maand tijd naar bijna 2K gegaan toen. Toch wou ik effe testen of ik klaar ben voor het grotere werk. Nou ja, testen ... Als een mens dronken is het eigenlijk niet echt een test, maar meer de euforie die op dat moment de bovenhand haalt. Ik moet zeggen dat ik het niveau met momenten veel lager vond dan op de Dili-tafels op Everest. Heb de indruk dat er daar veel zitten op de max limiet, met een minimum kwa startbedrag en hopen op iets. Het was een test die in dit geval goed uitdraait en raad het niemand aan om dit ook te gaan doen, want je kan je hele stack verliezen door overmoed. Op de eerste plaats komt het nu bij mij op aan om rustig mijn stack verder uit te bouwen op zowel Everest en Party en zodoende limiet bij limiet te stijgen. Toch kan ik jullie zeggen dat ik vandaag mij dagwinst heb overtroffen en zomaar eventjes 1031 $ heb gewonnen. Terug met beide voeten op de grond en opbouwen die handel. Heb er genoeg weten down gaan door slecht management en overmoed. Het mag me niet overkomen. Ik zou beter moeten weten. Speel op de limieten waar je meester in bent. Die brengen meer dan genoeg op. Wanneer je kapitaal genoeg hebt kan je altijd overschakelen. Maar wie ben ik... Iemand die nog nooit een boekje heeft opengeslagen, laat staan een hand geanalyseerd heeft. Poker is in mijn ogen zuiver wiskundig denken en je gezond verstand gebruiken. Het probleem bij vele spelers is dat ze handen zoals KK en AA niet kunnen wegleggen. Tevens wordt de value van 2 paartjes heel vaak overschat. Neem het van me aan : het kost je alleen maar geld. Naarmate je meer en meer gaat spelen ga je dit allemaal beseffen en word je spel er alleen maar sterker op. Momenteel zit ik ook zo in een fase van mijn eigen te bewijzen ten opzichte van vrouw, familie. Dat je met poker degelijk wel je boterham kan verdienen. In mijn geval gaat het als een andere hobby zoals tennis of voetbal die ik ook beoefen. Maar wel een hobby waar veel geld mee gemoeid is. Moest ik mijn geld niet verprutsen aan andere zaken dan had ik met poker spelen al een aardige stuiver opzij kunnen zetten. Wel, nu ben ik tot heb besef gekomen dat het zover is. Gedaan met zinloze uitgaven of decadente feestjes. Dat zal nog wel gebeuren maar niet elke week zoals ik bezig was. Het is zonde dat je het daar continu aan uitgeef, terwijl je er zo mooie andere zaken mee kan doen. Alles staat nu bij mij in het teken van een renovatie van een huis. Je vrouwtje laten meegenieten van je pokerinkomsten en ervoor zorgen dat mijn zoontje later niks tekort komt. En met een hobby als poker kan dit. Er zijn genoeg spelers die ondermaats spelen waarbij je een aardig centje van kunt winnen. Laat het verstand spreken en niet het zinloze.

6 comments:

Anonymous said...

hehehehe lipi ouwe gokker.
Ga door en pluk leeg die tafels!!!

RicciNas said...

Forza Italia :-) ... hehe..eindelijk nog eens kunnen vieren.

Je gaat hard Tim, wat een dagwinsten. Wel niet overmoedig worden en gewoon die 100NL tafels leegspelen.

succes

Welke boeken heb je bestelt?

RicciNas said...

By the way, is die PokerOffice2 investering de moeite?

DaBruns said...

Inderdaad lekkere winsten.... kijk wel uit op die Kabuls he ;-)

Anonymous said...

Yes! weer updates! Ik volg je echt met interesse Tim. En je doet t goed jonge! Houden zo! Kga je geen tips geven, want volgens mij weet je echt wel wat je doet! TOP

ZeikSnor

claudiorat said...

Mooie winsten. Waar kan ik ergens les pakken?;) Aan te bevelen NL boeken?

Btw hoe is het hier met den interclub afgelopen? Ben NG, lang geleden C30, en hadden een ploeg om kampioen te worden. (GYM Schoten) Helaas.

Grtz en succes nog.