Friday, September 23, 2005

Vrijdag, 23 september 2005 - Meer moet dat niet zijn !
















Vandaag was het eigenlijk een rustig dagje op school. De leerlingen hadden een herhalingstoets van wiskunde, toets van Frans, Franse tekst lezen voor punten, de bespreking van de actualiteit en last but not least was er de wekelijkse zwemles. Om 4u hadden we nog een korte vergadering en thuisgekomen rond half 5 sloot ik mijn computer aan. Ik moet ergens geprutst hebben want er staat een kruis over mijn lan-verbinding. Kon met andere woorden niet meer op internet geraken wat gepaard ging met het nodige gevloek. Toen ik mijn router installeerde leek alles normaal te functioneren. Na het avondmaal moest ik richting tennis. Het is immers de laatste week van de clubkampioenschappen en ik moest in dubbel aantreden met de broer van ex miss-België Dina Tersago. Toffe wedstrijd die we wonnen en na een aantal pinten keerde ik huiswaarts. Na nog wat gesurf op enkele autosites, daar we misschien een nieuwe auto gaan kopen met het autosalon begin volgend jaar, was het tijd om nog effe te pokeren. Nou ja, ff pokeren bestaat eigenlijk niet. Al vlug werden het een paar uren waardoor ik weer mijn nodige uren slaap mis. Ik opende 3 tafels : 2 x Bangkok en één Riga. Mijn ene Bangkok moest ik al vlug bijtanken daar ik een beetje gek aan het spelen was. Hetzelfde gebeurde op Riga. Ging zitten met 4 $ en was ze heel snel kwijt. Had besloten om niet meer te bluffen maar kon het weer niet laten. Wou onmiddellijk stoppen maar besloot om toch maar een full reload te doen. De enigste vereiste was natuurlijk dat ik veel tighter moest spelen en af en toe passen met goede kaarten. Op zich geen probleem als je meerdere tafels speelt want anders zou het maar een saaie bedoeling worden wachtend op een lekkere flop. Mijn beste hand haalde ik met een FH azen met boeren. Wat me algemeen opviel is dat het niveau op Everest toch naar boven is gegaan. Het kan zijn dat ik op een tafel zat met betere spelers maar iedereen speelde er tight. Bluf bestond bijna niet. Op mijn andere Bangkok-tafel leed ik geen verlies en speelde daar echt wel goed. Niet om te stoeven maar alles verliep volgens plan. Daar zitten dus echt spelers bij die niet goed weten wat ze moeten doen en die maar lukraak blijven callen. Op zich geen probleem maar je moet er de bad beats bij nemen. Dit weekend zal er niet te veel poker op het programma staan maar later meer daar over. Op aanvraag van een lezer zal ik ook eens werk maken om enkele links te leggen naar andere toffe blogs. Polarski had hier laatst een hele tof stuk over geschreven. Het is tijd om te gaan slapen nu want morgen zal het reeds een zware dag zijn.
Voor de tennisliefhebbers : foto genomen van Mauresmo tijdens Roland Garros.

Everest Poker : 39.18 $

No comments: