Friday, July 29, 2005

Vrijdag, 29 juli 2005 - Wat een dag !

Gisteren was het wel een dagje vol emoties. Verdriet en vreugde kunnen soms heel dicht bij elkaar liggen... 's Avonds kreeg ik het bericht te horen van Dominik dat zijn oom gestorven was. Erwin zat samen met mij in het bestuur van ons voetbalploegje en was een heel joviaal iemand. Gisteren kwam spijtig genoeg voor hem alle hulp te laat. Waarschijnlijk was het een hartslagaderbreuk en plots stond de wereld even stil. 46 jaar en plots zo weggerukt worden doet altijd pijn, zeker als je iemand goed kent. Het zal anders zijn, maar we zullen je nooit vergeten makker !
In pokerland verliep het allemaal veel vrolijker. Ik moest eens geen tornooi spelen en besloot om me in te schrijven voor een MTT met als buy in 1 $. Er namen zo'n 494 mensen aan deel. Al in level 1 kon ik mijn stack verdubbelen met een straat. Voor de rest rustig alles folden en als ik goede kaarten had agressief spelen. De deelnemers vlogen eruit en op een moment stond ik op de eerste plaats met zo'n 50 deelnemers te gaan. Na een aantal uren spelen bereikte ik de final table en was al heel blij hiermee. Na 5 minuten vloog er eentje uit en ik hield het prijzenschema in de gaten. Rustig spelen, afwachten dacht ik bij mezelf. De rest gaat zichzelf wel elimineren. 8 man over, 7 man over, 6 man over. Ik was al blij met het gegeven resultaat. Op dat moment was mijn stack iets meer dan 100 000 punten. Ik kreeg AK en besloot 4 keer de blinds te zetten , wat ongeveer overeen kwam met 16 000 punten. Een kerel die nog niets had gecalled besluit om mij te callen. De flop komt tevoorschijn AK8. Nou beter kan je niet hebben dacht ik. Ik ga all in en hij callt. Vertoont hij doodleuk 8Q. Beter kon niet. HAHA, dat dacht je maar. Turn Q en river een 8. Ik kreeg eventjes het zuur ervan. Niets had hij gecalled en met zo'n crap wint hij dan. Op dat moment had ik nog zo'n 65 000 punten over. Hij speelde terug een aantal ronden niks en dan gaat hij op een raise weer callen met KT tegen AA. Natuurlijk wint hij op river met een straat en de AA vliegt eruit. We zijn op dat moment nog met 5 man over. Ik vond het heel verdacht dat hij juist die twee handen gaat callen met slechtere kaarten en die nog wint ook. Ik had mijn bedenkingen hier bij. Nummer 5 vloog er ook uit en ik was met nog zo'n 30 000 punten in de laatste positie. Nummer 3 had zo'n 100 000 punten en de andere twee tussen de 200 000 en 300 000 punten. De blinds waren gestegen naar 5000 - 10 000. De twee big stacks folden en ik besloot om de blind te stelen van mijn buurman. Ik ga met mijn K8 preflop all in en krijg een call. Hij toont K3. Blij om te zien natuurlijk. De blijdschap was vlug voorbij want op de flop kwam een een 3 tevoorschijn en het tornooi zat erop. Een 4de plaats die goed was voor een 37 $. Spijtig genoeg lag die rare caller er 1 spelletje na mij er ook uit. Misschien had ik beter wat afwachtend nog gespeeld maar ik moest iets ondernemen met zulke blinds en zo'n lage stack. Nadien heb ik 1 tegen 1 liggen spelen en het ging ontzettend goed. De blinds waren 0.25 $ - 0.50 $. Hier kon ik zo'n 50 $ mee verdienen en was echt gelukkig ermee. Straks ga ik mijn strategie opnieuw toepassen en ben benieuwd of het opnieuw werkt. Voor de rest wil ik iedereen een goed weekend wensen en laat jullie maar is goed gaan. Dat ga ik vanavond ook doen :) !

Mrbookmaker : 160 $

1 comment:

Anonymous said...

Proficat!