Monday, July 25, 2005

Maandag, 25 juli 2005 - Oeps,he did it again !


Zeven keer op rij! Onmenselijk, buitenaards, woorden schieten te kort voor de uitzonderlijke prestaties van een Texaan op een fiets.
Zelf had ik het nooit gedacht maar Lance Armstrong wint dus voor de 7de keer de Tour de France, een record dat nog eeuwen zal stand houden. Ik vraag me af of de Amerikaan bij een volgende deelname ook niet zal winnen. Spijtig genoeg zullen we het niet weten want dit was zijn laatste koers. Heel waarschijnlijk zal Basso de fakkel van Armstrong overnemen. Het begin van een nieuw tijdperk ?
Wat moet het toch verdomd zwaar zijn om uren op je fiets te zitten. Regen en wind trotserend en meestal nog een gevecht leveren tegen jezelf. Soms is dit bij poker net zo het geval. Uren en uren training met als één doel de beste te worden. Hoeveel uren sluit een mens zich niet af van de buitenwereld om zich volledig te concentreren op het spelletje? Hoeveel uren zit hij niet op zijn bureaustoel met alle fysieke gevolgen nadien? Hoeveel uren moeten zijn hersenen niet werken? Is poker dan een topsport? In principe wel. Ik ken maar weinig sporten waar je zoveel uren doorbrengt na elkaar en dan ben je nog eens geen topper. Volharding, discipline, geduld zijn maar enkele woorden die je als pokerspeler onder de knie moet hebben. Heb je deze niet dan zal je het ook nooit ver schoppen in dit wereldje.
Bij mij ontbrak het de laatste dagen aan enkele van die waarden en heb dan ook onmiddellijk gestopt met spelen. Wanneer je voelt dat je geen intresse hebt dan leg je gewoon het spelletje stil. Dan ga je iets anders doen want voor je het weet zijn je centen er door met je roekeloos spel. Heb zelf dan niet al te veel uurtjes gespeeld maar toch een kleine winst kunnen maken. The road is long... maar dat was die van Armstrong ook !

Mrbookmaker : 54 .5 $

3 comments:

Anonymous said...

Leuk stukje. Klopt helemaal. Als je de top wilt bereiken in eender wat, moet het een passie zijn. Talent, discipline, uithouding, en leergierigheid moet je hebben, anders red je het niet.

Grtz

Smooth said...

helemaal mee eens....ik denk dat mijn road nu ff een enorme s-bocht gaat maken.....maar ik zie dat je er weer bovenop komt...goed zo...keep up the good work

T said...

Thx jongens lees jullie blog ook altijd. Is altijd een plezier om jullie verhalen te lezen !