Thursday, December 14, 2006

Donderdag, 14 december 2006 - Mijn oog !

Al een hele week thuis zitten is om zot te worden. Maandag toen ik wou vertrekken naar het werk begon mijn oog plots te tranen. Toen ik er naar keek zag het witgedeelte knalrood. Naar de dokter gereden en kreeg als advies een weekje binnen te blijven. Zo weinig mogelijk daglicht en bijna geen computer of televisie. Mij kennende een onmogelijke opdracht...
Een hele dag niksen is niets voor mij. Pas wanneer je thuis zit besef je maar hoe graag je werkt eigenlijk. Hoe hard je je werkomgeving mist, het sociaal contact. Niet dat ik niet geniet van een vakantie maar dit is helemaal anders.
In pokerland liep het ook helemaal anders dan ik gepland had. Dinsdag na uren rust moest ik toch maar eventjes spelen vond ik. Mijn stack bedroeg op dat moment zo'n 1800 $. Geen probleem als je Dili speelt. Nu zag ik een tafeltje Bamako (400 NL) waar er waanzinnig gespeeld werd. De gemiddelde potten lagen ontzettend hoog en het blufgehalte was enorm. Kon het niet laten om even bij te zitten. Dit bijzitten was dus bijna mijn bankroet. Vier keer verloor ik sets tegen andere sets en flush. Als je weet dat het geld voor de river erin ging dan moet ik geen rekensommetje maken.
Met nog 250 $ over op mijn rekening kroop ik teleurgesteld in mijn bed. Teleurgesteld in mezelf vooral. Hoe kon ik zo dom zijn om alles op het risico te zetten?
Gisteren was het dan weer alles of niets. Het kon me niet meer schelen of die nul er nu kwam of niet. Gestart aan een Dili-tafel kon ik al vlug wat centjes bijverdienen. Na een 400 $ besloot ik te gaan zitten aan een Bamako-tafel waar ik kon klimmen naar 1200 $. Nadien nog wat Dili gespeeld en kon de avond afsluiten met een roll van 2200 $. Waanzinnig eigenlijk die laatste 2 dagen.
Verder nog leuke chats gehouden tijdens het spelen en Prison Break gezien. Ondertussen heb ik ook een nieuw management toegepast. Hopelijk werpt dit zijn vruchten af...

4 comments:

RicciNas said...

Je gaat weeral waanzinnig!
Misschien een goed idee dat je die 400NL tafels nog even links laat liggen, het niveau zal je wel aankunnen maar BR gewijs :-)

Veel succes...

Anonymous said...

echt wel lachwekkend die posts over management:)

T said...

ja zo ben ik lachwekkend...

Anonymous said...

lol, ouwe gokker :-)

Veel beterschap met je oog!