Saturday, November 01, 2008

Zaterdag, 1 november 2008 - 13u 16 - Far Cry 2

Een mens is niet gemaakt om altijd hetzelfde te blijven doen. Variatie is nodig om de dagelijkse sleur te doorbreken. Daarom heb ik deze week besloten om na het spelen van Fifa 09 een stapje te wagen in het FPS-wereldje. Een aankoop van het prachtige Far Cry 2 was dan ook ondenkbaar. Wat kan een 35-jarige toch lullen om zijn videogamesaankopen toch te rechtvaardigen :). Het is grappig hoe mensen reageren als ik dan zeg dat ik er van hou om op mijn PS-console te rammen, om overdag die voetbalgod te zijn, om me 's nachts als koelbloedige killer te wagen in de jungle, om mensen in elkaar te rammen, huisjes in brand te steken, ...

Of dit nu allemaal bevorderlijk is voor de algemene gezondheid en verstand weet ik helemaal niet, maar wat ik wel weet is dat het 100 % puur entertainment is. Een held zal ik er nooit in worden maar er is niks leuker om je geest een uurtje volledig de vrije loop te geven zonder al te nare gevolgen.

De nare gevolgen van marginale moves in een MTT-tornooi is dat je er zonder pardon wordt uitgekickt. Ik speelde sinds lang er nog eentje: het was de 11$ R&A op Everest en met een prijzenpot van ongeveer 10 K besloot ik om er alles aan te doen om zover mogelijk te geraken. Eerste deftige hand is KK: eruit tegen K4s met een flush op de river. Tweede deftige hand terug KK: eruit tegen QQ. Dan besluit ik om nog is te kopen en ineens bij te kopen zodat ik bijna 2 K punten heb en klim ik naar 12K waarmee ik op een gegeven moment een hele tijd rond de tiende plaats hang. De eerste 30 zijn ITM en er zijn nog 80 spelers over. Dan besluit ik twee keer te raisen maar kan het steeds niet halen van mijn tegenstrever. Met nog 10 K over ga ik AI met QQ tegen QQ en KK. Ik hou nog 5 K over. Volgende hand heb ik A6 en met een stack van 9 BB ga ik AI om zo de blindjes op te raken met antes wat goed is voor 1.6 K. Natuurlijk krijg ik een call en toont hij AA. Game over. Was echt tevreden hoe ik speeldd tot die laatste minuten. Duidelijk een gebrek aan ervaring en misschien had ik die laatste hand er niet moeten inzwieren en nog even wat uitkijken naar iets beter.

In de cashgames op de 100 NL verliep het veel beter. Al bij al een paar mooie pokeruren maar veel te laat mijn bed in.




No comments: