Wednesday, November 26, 2008

Woensdag, 26 november 2008 - 13u 45 - Kine...

Straks alweer naar de kinesist. Mijn been vertoont nog steeds pijn en hoop dat ik snel terug de oude ben. Voel me de laatste tijd een beetje minder. Een beetje down van zoveel ziek / gekwetst te zijn de laatste tijd. Gelukkig ben ik altijd blijven werken maar op de duur komt dit ook je strot uit. Ga ik dit nu doen voor de rest van mijn leven. Ik heb zekerheid in mijn werk, een redelijk goed loon en veel vakantie maar kinderen onderwijzen is niet meer hetzelfde als tien jaar geleden. Veel vrienden zeggen dan altijd "Ja maar, jullie hebben veel vakantie". Ik kan je verzekeren: als ik wil ben ik elke dag om 12u 's avond nog aan het werk. Ongelooflijk hoeveel tijd er kruipt in verbeteren, de vakgroepen waar je in bent, rapporten maken, vergaderingen, contracten opstellen, hoekenwerk in orde brengen, ... Het is echt niet simpel want lesgeven brengt brood op de planken maar momenteel heb ik er even genoeg van. Het zou ideaal zijn moest je de kans hebben om na tien jaar een jaar vrij te krijgen, zodanig dat jonge leerkrachten hun kans ook krijgen. Het leven is een vaag iets. Probeer er maar eens wegwijs in te geraken. En als dat lukt dan sterf je...


No comments: