Wednesday, September 13, 2006

Woensdag, 13 september 2006 - Go RSCA !

Vanavond start mijn favoriete ploeg aan de Champions League. Kreeg zonet telefoontje dat ik meekon. Altijd tof om zoiets te horen. Minder tof is dat ik nog steeds geen verandering van status heb in mijn Everest-account. Deze staat nog steeds gedeeltelijk 'bevrozen'. Hopelijk komt er snel verandering in want het begint mijn voeten uit te hangen...
In de challenge niet al te veel verandering momenteel. Maak de laatste dagen de raarste dingen eigenlijk mee. Kan het in het begin niet laten om echt zot te spelen, onbeheerst, slecht met momenten om zodoende een 4000 $ te verliezen, om ze nadien allemaal terug te verdienen met goed spel. Onbegrijpelijk. Heb me voorgenomen om mijn preflop spel terug onder de loep te nemen. Vind dit SH nog altijd de basis van winnen of verlies. Zeker op de 1000 NL. Verder gisteren dikke ambrace gemaakt met Picasso. Een speler die me plots begon uit te schijten. Het was eigenlijk niet om aan te zien de chat maar als ik die jojo op een lage tafel vind dan zal ik hem ook eens gaan 'koeieneren'.

Voila, het enigste wat me nog rest is het overzicht te geven van de laatste dagen... :

10 september : + 1524 $
11 september : - 1474 $
12 september : + 211 $

Totaal Challenge : 1288 $
Gem : 107 $

Nog veel werk aan de winkel !!! Maar ik panikeer niet ...

2 comments:

Anonymous said...

hoi lipiton, ik ben al paar jaar geregeld lezer van pokerinfo en zodoende heb ik ook al meermalen jouw blog bezoekt. Vorig jaar was je nog een nobody kwa resultaten, had je weer een bankroll van paar honderd, was je weer blut, kwam je via freerolls en akties weer aan een paar dollars die dan via jojo-effect uiteindelijk niet leidden tot een grotere bankroll. Vol verbazing zie ik dan ook dat je nu in augustus het ongelooflijke resultaat heb behaald van 13000 dollar in 1 maand tijd. Mijn vraag aan jouw is, kan jij aangeven wat jij nu eigenlijk anders doet als dat je toentertijd deed? Wat is nu eigenlijk het essentiele punt geweest waardoor je plotseling een winnende speler bent geworden. Zou dit graag van je willen horen aangezien ik zelf ook altijd maar loop te klooien op de NL game, wint wat , verliest wat, vaak zijn het de hoge pocket pairs waar ik mijn stack aan verlies, trips verliezen tegen straten ed.
Hoop dat je bereid bent om een tipje van de sluier op te lichten,
In afwachting van je reaktie,
Groeten,
Sam

T said...

Hoi Sam,
Eigenlijk ben ik om te beginnen van FR naar SH overgestapt. Dan een selectie gemaakt van handen die ik preflop raise en selectie van handen die ik call bij een preflop raise. Tevens is het ook heel belangrijk van het spelpatroon van je tegenstander te herkennen. Dit vraagt natuurlijk vele uren oefening aan de tafels. Bij het spelen van eenzelfde limiet geraakt je vlugger vertrouwd in het herkennen van een tegenstander. Hoe hoger de limiet hoe minder tegenstrevers. Je kan ook een database aanleggen van je tegenstrevers met de manier waarop ze spelen. Dit is volgens mij heel belangrijk in SH : door het betgedrag kan je van sommige spelers zo afleiden wat ze hebben. Verder oefenen, oefenen en nog eens oefenen... Hoe meer je speelt, hoe meer spelinzicht je krijgt. Groetjes Tim